THE BLOG

Maldive & Bora Bora

travel Oct 04, 2020

Anul acesta am experimentat ambele destinatii si vreau sa fac o scurta comparatie pentru cei care m-ati intrebat, ce locatie prefer mai mult.

1. Zboruri

Daca pleci din Romania sau Asia, cu siguranta este mai accesibil Maldive, dar daca mergi din America este mult mai usor de ajuns.

Din America in Polinezia Franceza faci undeva la 7-8 ore, dar catre Maldive 25-30.

Din Romania spre Polinezia Franceza poti face chiar si 45 de ore(noi), dar sigur exista rute si mai scurte.

2.Hoteluri

In Maldive ai de ales dintre sute de resorturi, in schimb in Bora Bora nu ai atat de mult optiuni. La fel cum in Maldive poti alege pe ce atol sa fii cazat, in Polinezia Franceza poti alege insula.. sunt multe, noi am fost in Bora Bora, Tahiti, Moorea. In Polinezia Franceza poti sta si in Airbnb.

3. Cand sa mergi

In Maldive este de preferat sa mergi iarna, in Polinezia Franceza vara. Noi am mers de revelion in Bora Bora, cand era low season la ei (sezonul ploios) si am avut doar 2 zile de ploaie in 2 saptamani. Asa ca uneori chiar daca mergi in extra sezon, ai noroc sa platesti mai putin si sa te bucuri de vreme buna. In Maldive la fel am fost in sezonul ploios si am prins doar o seara cu o mini furtuna in 7 zile. Totusi daca mergi in luna de miere sau iti doresti ca nimic sa nu iti poata strica vacanta, atunci nu risca.

Maldive: Noiembrie-Februarie

Bora Bora:Mai- Octombrie

4. Luxul

Aici este o mare diferenta. Daca iti doresti sa experimentezi o vacanta de lux, bungalow pe apa, mic dejun venit pe parca sau floating breakfast, sea plane, plus multe altele….in Maldive platesti un sfert fata de cat ai ai plati in Bora Bora. Spre exemplu un hotel de revelion la 5 stele cu overeater villa,pachet pe 7 nopti ajunge si la 40.000 euro, in schimb in Maldive lejer poti gasi la 7000 euro.

Depinde ce experiente vrei sa ai si cat de mult conteaza asta pentru tine. Daca vrei lux la un pret mai mic.. atunci Maldive iti poate oferi asta.

Asta deoarece Maldive are peste 100 de resorturi de lux de unde poti alege, in schimb Bora Bora doar 10.

5. Natura

In Maldive esti izolat pe o insula timp de o saptamana, de obicei nu sunt atat de mari,incat ai putea sa mergi pe jos in jurul insulei. Este increbil, vei vedea doar albastru in jurul tau, iar mare are o culoare extrem de deosebita. Nisipul este mai fin in Maldive.

Mie Bora Bora mi-a furat inima, cadrele pe care le poti vedea acolo,  nu le gasesti nicaieri in lume. Muntele, activitatea marina, iar cultura cu siguranta este mult mai exotica experienta decat  in Maldive, din punctul nostru de vedere.

6. Viata marina

Dupa ce am vazut in Bora Bora si in Moorea, nimic nu ma mai surpinde.

Polinezia Franceza este locul perfect daca vrei sa explorezi marea si sa te scufunzi. Ne-am jucat cu stingy rays si rechini in apa, am inotat cu ei, le-am dat de mancare.

Mergeam dimineata la 6 si cumparam special ton si sardine si le dadeam ca sa vina la noi( nu faceti asta singuri).

In Maldive am fost putin dezamagita de activitatea marina.. nu erau multi pesti, iar noi am plecat in doua zile diferite sa inotam cu balena rechin si cu manta rays si am vazut foarte putin. Practic am vauzt un/o balena rechin in departare si cativa delifini. Nu stiu daca doar noi am avut experienta asta, dar am avut asteptari mai mari.

7. Pentru ce fel de tursisti

Maldive: Pentru luna de miere mai mult, cupluri

Bora Bora: Pe langa cupluri, am vazut familii cu copii si  solo travelers

8. Mancare

Cu siguranta in Maldive mancarea este mult mai diversificata si  mai buna decat in Bora Bora. In Bora Bora mancarea este foarte scumpa si hotelurile nu prea vin cu varianta all inclusive mai mult mic dejun.

Noi am stat la un hotel de 3-4 stele in Bora Bora si micul dejun a fost extrem de sarac, aveam doar 2-3 fructe, clatitie, paine si ceva sunca, in fiecare zi. Desi hotelul calitate/pret pentru locatie/pisicina/plaja/camere a fost foarte misto.

9. Lucruri pe care le poti face acolo.

Daca stai pe o insula privata in Maldive, adevarul este ca esti cam limitat .. la restort-ul nostru aveam cateva activitati incluse precum: coral garden snorkeling, sunset fishing si sunset cruise. Restul erau extra si costau intre 75-150 dolari pentru 2-3 ore.

In Bora Bora poti face mai multe lucruri, fiindca nu esti limitat, poti pleca din resort si sa mergi sa explorezi insula.

10. Experienta totala

Cand esti in Maldive te simto ca ai o insula privata si mai multa intimitate. Este o destinatie unde ai lux, mare, superba mancare buna, nu iti lipseste nimic daca vrei sa te relaxezi.

In Bora Bora poti explora mai multe lucruri si ai parte de mai multa aventura.

Ambele sunt destinatii de vis, sa-mi spui in care preferi sa mergi daca te-ai hotarat.

Mersi ca ai ajuns pana aici, :)

Stefana Peev

SUBSCRIBE FOR WEEKLY LIFE LESSONS

Lorem ipsum dolor sit amet, metus at rhoncus dapibus, habitasse vitae cubilia odio sed.

We hate SPAM. We will never sell your information, for any reason.